Sağlık-Sen Van Şubesi yeni yönetimini seçiyor

Sağlık-Sen Van Şubesi’nin yeni yönetiminin belirleneceği 7. Olağan Genel Kurulu'nda delege seçimleri devam ediyor.

25 Haz 2026 - 18:32 YAYINLANMA

Sağlık-Sen Van Şubesi, 10 Haziran 2026 tarihinde yayımlanan 7. Olağan Genel Delege Başvuru İlanı’nın ardından yeni yönetimini belirlemek üzere seçime gitti.

Van Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde başlayan delege seçimleri, sağlık çalışanlarının yoğun katılımıyla devam ediyor.

Mevcut Başkan Hikmet Bilgin ile başkan adayı Abdulcelil Aslan’ın yarıştığı seçimlerde üyeler değişimden yana oy kullandı.

SBÜ Van Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Van İl Sağlık Müdürlüğü, 112 istasyonları, Aile Sağlık Merkezleri, Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi, Özalp, Saray, Gürpınar, Gevaş ve Başkale İlçe Devlet Hastaneleri’nde tamamlanan seçimlerde 121 delegenin 121’ini de kazanan Değişim Hareketi, yeni bir yönetimin sinyalini verdi.

Bir hafta boyunca devam edecek delege seçimleri kapsamında sağlık çalışanları, Van YYÜ Dursun Odabaş Tıp Merkezi ile Erciş, Muradiye, Çaldıran, Çatak ve Bahçesaray İlçe Devlet Hastanelerinde oy kullanmayı sürdürecek.

Bu süreçte belirlenecek delegeler, Sağlık-Sen Van Şubesi’nin yeni yönetiminin ve şube başkanının seçileceği genel kurulda oy kullanacak.

Seçim takviminin tamamlanmasının ardından yapılacak genel kurulda, Sağlık-Sen Van Şubesi’nin yeni başkanı belli olacak.

“Sağlık çalışanlarının yeni bir vizyona duyduğu güvenin açık göstergesidir”

İlk seçim sonuçları, başkanlık yarışında Van Sağlık-Sen Değişim Hareketi adayı Abdulcelil Aslan’ın önemli bir avantaj elde ettiğini ortaya koyarken Aslan’dan bir açıklama geldi.

Aslan, “Daha katılımcı, daha şeffaf, sahaya daha yakın ve sağlık çalışanlarının sorunlarına daha duyarlı bir sendikacılık anlayışıyla yola çıktık. Bu anlayışımız, sağlık çalışanlarımız tarafından büyük bir teveccühle karşılanmıştır. Toplam 150 delegenin seçileceği yarışta, şu ana kadar gerçekleştirilen seçimlerde 9 kurumda 121 delegenin 121 delegesini kazanarak sağlık çalışanlarımızın değişim yönündeki güçlü iradesini ortaya koymuş bulunuyoruz.

Bu sonuç sadece bir seçim başarısı değil, aynı zamanda sağlık çalışanlarının yeni bir vizyona, yeni bir heyecana ve daha güçlü bir sendikal mücadeleye duyduğu güvenin açık göstergesidir. Sağlık çalışanlarımızın büyük desteğini alan Abdülcelil Aslan ve Van Sağlık-Sen Değişim Hareketi’nin desteklediği delege grupları, birçok kurumda yüksek oy farklarıyla başarı elde etmeye devam etmektedir.” İfadelerini kullandı.

“Sağlık çalışanlarımızın sesi olmaya kararlıyız”

Sağlık çalışanlarının çözüm bekleyen sorunlarına vakit harcanmasına dikkat çeken Aslan, “Bugün geldiğimiz noktada bizler; enerjimizi tartışmalara, polemiklere ve geçmişin hesaplaşmalarına değil, sağlık çalışanlarımızın çözüm bekleyen sorunlarına harcamak istiyoruz. Önceliğimiz; sağlık çalışanlarının özlük haklarının geliştirilmesi, çalışma şartlarının iyileştirilmesi, ekonomik ve sosyal kazanımlarının artırılmasıdır. Genç, dinamik ve sahadan gelen bir ekip olarak sağlık çalışanlarımızın sesi olmaya, onların beklenti ve taleplerini güçlü bir şekilde temsil etmeye kararlıyız.

Sağlık çalışanlarımızın bizlere göstermiş olduğu güvenin ve desteğin sorumluluğunu taşıyor, bu güvene layık olmak için var gücümüzle çalışacağımızı ifade ediyoruz. Sağlık çalışanlarımızın ortaya koyduğu bu güçlü irade, Van’da sendikal mücadelede yeni bir dönemin habercisidir. Camiamız büyük bir heyecanla genel kurulun gerçekleşmesini ve bu değişim iradesinin yönetime yansımasını beklemektedir.” dedi.

Kaynak :
İLKHA

YORUMLAR

Maksimum karakter sayısına ulaştınız.

Kalan karakter: